Pokud je někdo vlastníkem internetové stránky, jde mu logicky v neposlední, ale spíše už hned v první řadě o to, aby bylo toto jeho dílo náležitě sledováno, tedy aby mělo co největší návštěvnost. Je totiž logické, že čím více uživatelů internetu sem zavítá, tím efektivněji splní dotyčná prezentace svůj úkol, jímž je přenést sdělení svého autora k publiku.
Jenže je logické, že taková návštěvnost nevznikne sama od sebe. Kdyby byl na internetu takový web jediný nebo měl nanejvýš nepočetnou konkurenci, měl by své jisté, jenže kvůli tomu, že je internet vším možným doslova zahlcen, už není pravděpodobné, že by všichni uživatelé mířili sem, nemaje vlastně jinou volbu.
A tak je třeba zvýšení takové návštěvnosti podporovat, jak jenom to jde. A byť by tu teoreticky bylo možností několik, jedinou skutečně efektivní je optimalizace pro internetové vyhledávače a s ní související linkbuilding SEO https://www.seolight.cz/.
Jsou to právě prvky náležející k linkbuildingu, tedy zpětné odkazy, jež mají na návštěvnosti kteréhokoliv webu lví podíl, a to hned ze dvou úhlů pohledu.
- Takové zpětné odkazy umístěné na jiných webech dávají návštěvníkům oněch webů možnost velice jednoduše přejít z těchto právě sem. Stačí kliknout na odkaz a člověk je rázem přesměrován na web, na který takový odkaz míří. A co kliknutí, to návštěva.
- Tyto zpětné odkazy ale sehrávají i nemalou úlohu v posuzování jednotlivých webů internetovými vyhledávači, tedy nástroji, které pomáhají uživatelům internetu s vyhledáváním relevantního obsahu. Takové vyhledávače totiž posuzují weby z různých úhlů pohledu a jedním z nich je právě i množství zpětných odkazů na jiných webech, jež na ně míří. Zkrátka a dobře by se dalo říci, že kdyby byly vyhledávače živými tvory, smýšlely by asi takto: „Když se na dotyčný web odkazuje na mnoha jiných webech, když se o něm zmiňují a doporučují ho i jinde, zřejmě bude tento lepší než ostatní, jež se tím pochlubit nemohou.“ Funguje to obdobně, a čím více kvalitních odkazů, tím lepší pozice ve výsledcích vyhledávání a tím i vyšší návštěvnost.
Odkazy jsou tedy velice podstatnou věcí. A proto je i linkbuilding nezastupitelný.