Narazíme na ně (pomyslně a třeba a i nepomyslně) v lecjakém skladu, na stavbě, v obchodě, u nejednoho dopravce,… Prostě všude, kde je potřeba přemísťovat náklady, a to především ty skládající se z většího množství jednotlivých balení.
Takové paletyj jsou totiž při manipulaci s podobným nákladem více než užitečnými pomocníky. Zboží či materiál se na ně naskládá třeba hned ve výrobě, upevní se to na nich a zabalí. A následná manipulace s něčím takovým za pomoci vysokozdvižného nebo nízkozdvižného vozíku je pak už hračka, alespoň tedy ve srovnání s tím, co by bylo potřeba učinit, kdyby této možnosti nebylo. Což platí pro klasické europalety stejně jako pro palety atypické, dělané podle požadavků toho kterého odběratele, i pro gitterboxy.
Náklad na paletě se snadno odveze a uloží do skladu. Je to přehledné, nezabírá to zbytečně místo, nic se během stěhování nepoškodí ani nepoztrácí.
Ze skladu se to pak stejně pohodlně přesune na nákladní prostor vagónu, kamionu, nákladního auta nebo do kontejneru, kde se tím efektivně zaplní prostor, cestou nehrozí, že by se takto uložený náklad rozsypal a poškodil, a v cíli cesty se vše zase hravě vyloží.
A palety? Když je z nich náklad v cíli složen, dají se jednoduše naskládat na sebe a uložit někam, kde díky tomu nezaberou příliš místa. A tam mohou spočívat až do doby, než se pro ně nalezne další uplatnění.
A díky tomu, jak skvělou službu takové palety nabízejí, je jisté, že se zase uplatnění najde. Protože bychom jen těžko hledali dopravce, skladníky, stavitele a podobné lidi, kteří by využitím palet opovrhnuli a raději přenášeli ohromná kvanta všeho možného ručně kus po kuse. Byli by tím sami proti sobě.